Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2009

Διαγραφές

Στις γενικότερες αλλαγές του τρόπου ζωής μας, των συνηθειών μας, του τρόπου επικοινωνίας, διαδικασίες υπαρκτές και κατανοητές στη γενικότερη εξέλιξη της ανθρώπινης κοινωνίας, μπορεί κάποιος να εντοπίσει μερικές ενδιαφέρουσες παραμέτρους.

Σκεφτείτε, όταν ήρθε εκείνη η αποφράδα ημέρα και χρειάστηκε τελικά να ξεκαθαρίσετε τις επαφές σας στο κινητό σας τηλέφωνο.

Πολλοί από μας έχουν ένα διευθυνσιολόγιο – ατζέντα επαφών – καρνέ, που το σέρνουν από κινητό σε κινητό (με τις "επιβεβλημένες" αναβαθμίσεις συσκευών) είτε χειροκίνητα είτε μέσω αυτόματης διαδικασίας με τη βοήθεια Η/Υ. Κάθισα σήμερα λοιπόν και είδα μία – μία τις επαφές μου στο Outlook. Για να γίνω πιο κατανοητός: στο χώρο εργασίας μου έχω έναν Η/Υ στον οποίο έχω καταχωρημένες όλες τις επαφές μου, προσωπικές και επαγγελματικές. Χρησιμοποιώ αποκλειστικά το MS Outlook για την επικοινωνία με τον έξω κόσμο. Το κινητό μου (iPhone) συνδέεται καθημερινά με τον υπολογιστή για να φορτίσει, να μεταφέρω φωτογραφίες, τραγούδια, ταινίες και εφαρμογές από και προς αυτό και τέλος για να συγχρονίζει τις επαφές, τα ραντεβού και τα διάφορα του ημερολογίου μου. Έχοντας αυξήσει το τελευταίο διάστημα τους φίλους μέσω του Facebook είχα την ανάγκη να τσεκάρω τι γίνεται με τις επαφές μου και να ξεκαθαρίσω…

Ξεκαθάρισμα επαφών.

Τελικά η πίεση που ασκεί το δάχτυλο πατώντας ένα κουμπί στο πληκτρολόγιο μας έχει τόση μεγάλη διαφορά από ένα άλλο πλήκτρο… Βλέποντας ένα – ένα τα ονόματα που αποφάσιζα ότι δεν έχουν πια θέση στη λίστα πατούσα το [Del] και φσσττ… τέλος. Άνθρωποι που δεν έχουν πια θέση στην καθημερινότητά μου, πρόσωπα που κάποτε είχαν λόγο να ανήκουν στη δική μου ατζέντα και τώρα μου είναι αδιάφοροι, φίλοι που είχαμε κοινά και τώρα μας χωρίζει κενό ανυπέρβλητο, παλιές ιστορίες που έχει κλείσει το κεφάλαιό τους, συνάδελφοι ή συνεργάτες που δεν έχουν κάτι πια να πουν στα δικά μου αυτιά, συμμαθητές που έχουν χαθεί…* Δεν αποκλείω να ξαναμπούν κάποιοι πάλι μέσα στον κατάλογό μου. Κανείς δεν το ξέρει. Η ζωή κάνει συνέχεια κύκλους, μικρούς και μεγάλους, με σημεία επαφής και επανασυνδέσεις, καμιά φορά περίεργες και απρόσμενες.

Μου ήρθαν στο μυαλό εικόνες και λόγια που συνδέονται με τα άτομα που πάνω τους πατώντας το [Del]. Αναρωτήθηκα πώς είχαμε κάποτε κοινά σημεία επαφής! Έπιασα τον εαυτό μου καθώς πατούσα τη διαγραφή να χαμογελώ ειρωνικά, να βγάζω ανακούφιση, να είμαι σοβαρός, αλλά και να μην θυμάμαι καν ποιος είναι και από πού τον ξέρω. Σκέφτηκα χαμογελώντας με νόημα όταν ήμουν παιδί και έβλεπα τις ατζέντες των «μεγάλων» πόσο γεμάτες από ονόματα ήταν και τις ζήλευα! Θυμάμαι που άρχιζα να γράφω σε άδειες σελίδες ονόματα όσων ήξερα, χωρίς να γνώριζα για καθένα τους το τηλέφωνό του, αρκεί να το έγραφα στη δική μου ατζέντα. Πόσο μεγάλες μου φαίνονταν οι σελίδες... Πόσο άδειο ήταν το βιβλιαράκι όσα και αν έγραφα. Το βλέπω τώρα αυτό να το κάνουν και τα δικά μου παιδιά και χαμογελώ.

Τώρα η ατζέντα μου είναι αρκετά μεγάλη και αυτό που χρειάζεται είναι η εκκαθάρισή της σε τακτά χρονικά διαστήματα (αν και σπανίως γίνεται!). Τώρα επιλέγω με προσοχή ποιος θα μπει στο βιβλιαράκι μου και ίσως φεύγει ευκολότερα… Όμως αυτοί που είναι μέσα και ανήκουν στους «ενεργούς» ΕΙΝΑΙ μέσα. Ξέρω γιατί είναι, ξέρω γιατί έγραψα πληροφορίες για το που δουλεύουν, σε ποια τηλέφωνα τους βρίσκω, ποιο είναι το mail τους, αν έχουν σελίδα στο Facebook ή Blog και ίσως και άλλες χρήσιμες πληροφορίες που με ενδιαφέρουν.

Πείτε μου πώς διαχειρίζεστε τις δικές σας επαφές…

* Δεν θα ξεχάσω ποτέ ένα SMS που έστειλα σε φίλο μου που ήταν στο νοσοκομείο σε άσχημη κατάσταση. Δεν πήρα ποτέ αναφορά παράδοσης… Το κινητό του παρέμενε στις επαφές μου για αρκετούς μήνες μετά το μοιραίο. Δεν μπορούσα να το σβήσω. Δεν ξέρω πως θα φανεί, αλλά δεν μπορούσα να πατήσω το [Del]. Όταν τελικά έγινε κι αυτό, για μένα ήταν ο τελευταίος αποχαιρετισμός. Γεια σου φίλε μου…

7 σχόλια:

  1. etsi einai etsi einai.... twra oti na pw egw mprosta se auta p egrapses de 8a exei kanena noima..! xexexe ;)


    Chris

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ απόλυτα φίλε μου Ανδρέα .Τώρα αν σου πω ότι το ίδιο πράγμα έκανα την προηγούμενη εβδομάδα θα με πιστέψεις ;Και οι αντιδράσεις (εκφραστικές) και τα συναισθήματα ήταν παρόμοια .Πάντως αισθάνθηκα καλά.Παρεπιπτόντως ακόμα περιμένω το cd . Μήπως έχεις διαγράψει και εμένα από τη λίστα σου ; Κλαψ , σνιφ .

    "Άφρο"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χμμ... νομίζω ότι ξέρω τι εννοείς!

    Εσύ να διαγραφείς από τη λίστα μου; Δεν είσαι με τα καλά σου μου φαίνεται! Φίλη μου "Άφρο" έχεις καταχωρηθεί στις επαφές μου δεν διαγράφονται... Το CD σου το έχω στο γραφείο επάνω και θα στο φέρω μέσα στη βδομάδα.

    (Παρεπιπτόντως: ευχαριστώ πολύ τη "Φει Μα" για την ιδέα της σημερινής ανάρτησης)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ουφ !!!
    Σε ευχαριστώ Ανδρέα μου .Μου έφυγε ένα βάρος . Το ίδιο ισχύει βέβαια και από πλευράς μου .Περιμένω το cd με μεγάλη ανυπομονησία .
    Να είσαι πάντα καλά φιλαράκι !

    "Άφρο"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Nai etsi einai file mou, opws ta les. Mallon den exoume prosexei th diadikasia tou delete. Na mia allh matia arketa endiaferousa...

    _Giorgos_

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Με λόγια πολύ καλά το περιέγραψες.
    Αν ήταν εικόνα θα το περιέγραφα κάπως διαφορετικά ασφαλώς. Σαν κλωστές που κρέμονται από κάπου ψηλά και έχουν δεμένο ένα πρόσωπο στην κάτω άκρη τους. Κάθε σχέση τίθεται σε δοκιμασία ανά πάσα στιγμή, είτε μας αρέσει αυτό είτε όχι. Όταν πατώ το kontakt löschen στο δικό μου κινητό κόβω μια για πάντα μια κλωστή. Και δεν ξέρω αν μπορεί κάποιος από σας να καταλάβει αλλά το δικό σας del είναι διαφορετικό από το δικό μου kontakt löschen....

    Fei Ma

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μου θύμισες τώρα Fei Ma (όχι με αυτά που είπες απαραίτητα) κάποιον γνωστό μου που είχε και ενημέρωνε σε τακτά χρονικά διαστήματα την μαύρη του ατζέντα. Όποιος έμπαινε εκεί μέσα δεν έβγαινε. Και αυτή είναι μια ατζέντα από την ...ανάποδη.

    Πόσο εγωϊστικό και κοντόφθαλμο!

    Μακριά από μένα αυτές οι λογικές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή