Τετάρτη 6 Αυγούστου 2008

Προβλήματα επικοινωνίας

Ίσως το κόκκινο ανθρωπάκι να δείχνει έναν από τους λόγους για τα προβλήματα στην επικοινωνία μας. Ίσως και να μην δείχνει τίποτα.

Θα μπορούσε κάποιος να πει: "ζω, χωρίς να ακούω τον άλλο". Δεν με αφορούν τα λόγια του άλλου, γιατί απλά είναι ...άλλος. Εν μέρει συμφωνώ. Κανένας δεν ξέρει τι θέλει ο άλλος, τι επιθυμεί (ίσως βαθύτερα από αυτό που δείχνει...), τι όνειρα έχει στη ζωή του κ.λ.π. Άλλωστε καθένας μας είναι μια μοναδική προσωπικότητα. Στην τελική ούτε εμείς δεν ξέρουμε τι θέλουμε! Αν δεν το έχουμε ψάξει...

Κάπου εδώ μπαίνει και ο εγωισμός. Σαφώς και εμποδίζει το δώσε - πάρε, χαλαρά μπορεί να υψώσει φράχτες στις μεταξύ μας σχέσεις. Όμως! Ένα άτομο που ξέρει τον εαυτό του, έχει ψάξει και ψάχνει να τον γνωρίσει, επενδύει στην προσωπική του βελτίωση (διαβάστε κανένα βιβλίο του L.B.) και έχει βάλει προτεραιότητες στη ζωή του, με κορυφαία την ίδια του τη ζωή μέσα από την προσωπική του εξέλιξη... τότε έχει τα εφόδια για να επικοινωνεί με οποιονδήποτε ευκολότερα.

Γενικότερα πάντως, όσο προχωράνε τα χρόνια, η δομή και η λειτουργία της κοινωνίας μας ζμπρώχνει την έλλειψη επικοινωνίας. Ποιος είναι ο άλλος; Τι θέλει άραγε από μένα; Πόσο μπορεί να με καταλαβαίνει; Γιατί να πει αυτό; Μπορεί να δεχθεί ότι αλλάζω κάθε μέρα; Πολλά ερωτήματα, πολλές αμφιβολίες και ο κόσμος γίνεται όλο και πιο "επικίνδυνος και σκληρός".

Τώρα που το ξανασκέφτομαι, μια σοβαρή λύση στην όλη προσέγγιση του προβλήματος μπορεί να πηγάζει από τον ίδιο μας τον εαυτό. Δεν κοιτάω τον άλλο περιμένοντας να πάρω, δεν περιμένω την αποδοχή του στα λόγια και στις πράξεις μου. Κοιτάω τον εαυτό μου (χωρίς αυτό να είναι εγωιστικό!) και εγώ επιλέγω πόσο κρατώ, αποδέχομαι, εφαρμόζω αυτά που οι άλλοι λένε, αν ταιριάζουν με τη δική μου ψυχή.

2 κείμενα - σχολιασμοί βιβλίων του L.B.:

1: Ένα θριαμβευτικό και αναζωογονιτικό ταξίδι που έγραψε ένας από τους πιο εμπνευσμένους δασκάλους της εποχής μας. Όλες οι πηγές για την ολοκλήρωση μας είναι μέσα μας. Πρέπει, όμως, ν αναγνωρίσουμε την αξία τους και προοδευτικά να κρατήσουμε τα ηνία τους.

Η ωριμότητα δεν αποτελεί στόχο· είναι περισσότερο μια διαδικασία. Η αληθινή σχέση αγάπης μπορεί να υπάρξει μόνο σαν συνδυασμός δυνάμεων και ενέργειας με άλλα ώριμα πρόσωπα για τη συνεχή ανάπτυξη και των δύο. Όταν εμμένουμε στον πόνο, καταλήγουμε να τιμωρούμε τον εαυτό μας. Οποιαδήποτε αθανασία κι αν υπάρχει, εξασφαλίζεται από μια διαρκή συμμετοχή στη δημιουργική διαδικασία.
Το βιβλίο αυτό είναι αφιερωμένο σ' αυτούς που διψούν να συναντήσουν τον εαυτό τους πριν τον θάνατο τους. Γι αυτό αφιερώνεται στη ΖΩΗ και σ' αυτά τα ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΟΝΤΑ που αγωνίζονται να της δώσουν ένα ιδιαίτερο νόημα.

2: Σ' αυτό το καταπληκτικό βιβλίο του, ο Λ. Μ. εξετάζει το φαινόμενο της αγάπης σε σχέση με την καθημερινή ανθρώπινη ζωή. Κατανοεί τις συγχύσεις και τις καταπιέσεις του σημερινού ανθρώπου, πιστεύει, όμως, ότι η αγάπη είναι η απαραίτητη δημιουργική δύναμη για οποιαδήποτε αλλαγή. Εντοπίζει και καταγράφει τα εμπόδια που υψώνονται μπροστά στην αγάπη και προτείνει τρόπους για να πέσουν τα τείχη αυτά. Δίνει νέο δυναμισμό στη σημασία του ανθρώπου στη σημερινή κοινωνία και επιμένει ότι η αγάπη δεν είναι απλά ένας δρόμος ή μια φιλοσοφία, αλλά η ίδια η συμμετοχή στην καθημερινή ροή της ζωής. Κι αν τον ακούσουμε προσεκτικότερα, θα μας πει:
 
«Αν νιώθεις κάτι, άσε τους άλλους να ξέρουν αυτό που νιώθεις». «Η αγάπη είναι σαν τον καθρέφτη. 'Οταν αγαπάς κάποιον γίνεσαι ο δικός του καθρέφτης κι αυτός γίνεται ο δικός σου». «Η πραγματική αγάπη πάντοτε δημιουργεί, ποτέ δεν καταστρέφει». «Όταν αγαπάς, παύεις να βρίσκεσαι στο έλεος ανεξέλεγκτων δυνάμεων, γίνεσαι εσύ ο ίδιος μια πανίσχυρη δύναμη».

Τα σχόλια σας πάντοτε ευπρόσδεκτα και απαραίτητα...

Ψιλοάσχετο, αλλά μου άρεσε: Ρίξτε μια ματιά στη σελίδα εδώ. Ακους μουσική διαλέγοντας τη διάθεσή σου, τη δεκαετία (π.χ. '80s) και το είδος της μουσικής. Τα κομμάτια είναι πλήρη, χωρίς διαφημίσεις, μπορείς (θεωρητικά) να τα αγοράσεις, μπορείς να γραφτείς τζαμπέ μέλος για να θυμάται τα αγαπημένα σου... Ωραίο!

21 σχόλια:

  1. Τώρα δεχομαστε και παραγγελείες για θέματα? I'll keep that in mind ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. η μοναδική μας προσωπικότητα έχει μέσα ένα σωρό μοναδικές προσωπικότητες με τις οποίες δινοπαίρνουμε συνέχεια... όσα φίλτρα και να βάλεις
    εκτός και αν..
    είσαι αυτός που "φοβάται μην τον εγκαταλείψουν όλοι κ μείνουν μόνοι τους" (Α.)
    - Νούλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αντρέα διακρίνω μια έντονη λογοτεχνική τάση και προβληματισμούς που ομολογώ ότι δεν τους περίμενα από σένα...
    Χαίρομαι γι' αυτό, περιμένω να δω κι άλλα δείγματα γραφής σου.
    - Smaroarte

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Κοιτάω τον εαυτό μου (χωρίς αυτό να είναι εγωιστικό!) και εγώ επιλέγω πόσο κρατώ, αποδέχομαι, εφαρμόζω αυτά που οι άλλοι λένε, αν ταιριάζουν με τη δική μου ψυχή".....
    Μία γράση που πιστεύω ότι είναι η βάση... η αρχή... για να νιώθει κάποιος καλά... να νιώθει γεμάτος...
    Και ένας γεμάτος άνθρωπος μόνο θετική ενέργεια μπορεί να προσφέρει στους άλλους...
    Ε... παιδιά... το ζητούμενο είναι να κάνουμε αυτό που ζητάει η ψυχή μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φίλε Smaroarte να σου πω κάτι; Ούτε και εγώ περίμενα ότι θα μπορούσε κάποια στιγμή να μου βγει αυτό το λογοτεχνικό μου (ή υπαρξιακό μου ή εσωτερικοψαξιμό μου ή...).

    Αλλάζουμε συνέχεια. Δεν το καταλαβαίνουμε πάντα. Ωραίο δεν είναι;


    Για να μην γίνει παρεξήγηση πάντως, στο πρώτο μου βιβλίο, έχει κλείσει το πρόσωπο στο οποίο θα το αφιερώσω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλά τι έχετε πάθει όλοι σας εδώ πέρα; Γιατί ασχολήστε με τόσο βαριά θέματα;

    Ρε σεις..... δεν βλέπετε ότι η ζωή είναι έξω στα μπαράκια, στα κλαμπάκια και στα καμακώματα??? Τι παπαριές λέτε πρωί - πρωί... Σας λιπάμαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλά μου αφιερώνεις το δεύτερο...

    Smaroarte

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χωρίς παρεξήγηση: Δεν θα 'πρεπε να σε γνωρίσω πρώτα;

    Αλλιώς ...πως;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μπράβο Ανδρέα, το θέμα το ανέπτυξες περισσότερο απ'όσο περίμενα. Τελικά έχεις ταλέντο :D

    ΄Οσο για τον τύπο που ανέφερε:
    "Καλά τι έχετε πάθει όλοι σας εδώ πέρα; Γιατί ασχολήστε με τόσο βαριά θέματα;

    Ρε σεις..... δεν βλέπετε ότι η ζωή είναι έξω στα μπαράκια, στα κλαμπάκια και στα καμακώματα??? Τι παπαριές λέτε πρωί - πρωί... Σας λιπάμαι."

    Ένα έχω να πω: Φίλε αν το εννοείς αυτό που είπες, τότε μάλλον έσυ κάτι δεν έχεις "πιάσει" σχετικά με το που βρίσκεται η ζωή και ποιος είναι ο σκοπός της. Αν είσαι 17 ετών και κάτω δικαιολογείται να έχεις αυτήν την ιδεολογία (και να εκράζεσαι με τόσο "πλούσιο" λεξιλόγιο). Αν όχι τουλάχιστον είναι καιρός να μάθεις να σέβεσαι τις απόψεις όσων είναι γύρω σου και κατάφεραν να ωριμάσουν.

    Ανδρέα μου sry για τον χώρο που σου έφαγα ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κακία!

    Σήμερα έμαθα 2 νέες λέξεις:

    1) γράση
    (5ο σχόλιο > 7/8/2008 9:17 πμ)
    2) εκράζεσαι
    (10ο σχόλιο > 7/8/2008 10:13 πμ)


    Προς έλλη:

    Κορίτσαρε ο χώρος είναι για φάγωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εκράζεσαι - εκράζεσαι..ξέρω εγώ τι λέω :Ρ
    (Αφού ξέρεις, όταν ρίχνω δηλητήριο δεν βλέπω το keyboard :D )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γιατί θα πρέπει να με γνωρίσεις?

    Μπορείς να το αφιερώσεις σε έναν άγνωστο θαυμαστή.
    Άλλωστε οι άγνωστοι είναι και οι πιο έγκυροι, ανιδιοτελείς.

    Και ξέρεις σκέφτομαι να σου αφιερώσω και εγώ κάποιο δικό μου έργο.
    Προς το παρόν σου αφιερώνω αυτό που όταν το πρωτοάκουσα με έκανε φοβερή εντύπωση:

    "Χαράξου με κόπο σε κάθε επιφάνεια και μετά σβήσου γεναιόδωρα"

    - Smaroarte

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μπορείς να το αφιερώσεις σε έναν άγνωστο θαυμαστή.

    > Με κολακεύεις...

    Άλλωστε οι άγνωστοι είναι και οι πιο έγκυροι, ανιδιοτελείς.

    > Συμφωνώ. Αν είσαι άγνωστος!

    "Χαράξου με κόπο σε κάθε επιφάνεια και μετά σβήσου γεναιόδωρα"

    > Πολύ καλό. Σ' ευχαριστούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δεν είμαι άγνωστος...

    Αλλά δεν με ξέρουν και πολλοί πραγματικά...

    Στην πραγματικότητα είμαι από αυτούς που ζουν με το άγχος μήπως ερθει η στιγμή που θα γίνουν απόλυτα γνωστοί και προβέψιμοι στους γύρω τους, αλλά και στον εαυτό τους.

    Μ' αρέσει να με ξαφνιάζω....

    Έχω αλλάξει το ....ΠΑΛΙΟ μου όνομα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Είμαι μεταξύ δύο ατόμων... δεν ξέρω Αν έχω φαντασία που οργιάζει, αλλά πιστεύω ότι είμαι κοντά στο να σε εντοπίσω. Εσύ τι Λες; Είμαι κοντά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ε καλά δεν σε βοήθησα και λίγο...

    Αυτός είμαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. τώρα φεύγω.... τα λέμε αύριο...

    Smaroarte

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Είδατε το σάιτ που σας πρότεινα για τη μουσική; Κανένα σχόλιο για αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Το είδα. Το ήξερα εδώ και πολύ καιρό. Ε, και; Η μουσική είναι sucks και δεν έχει πολλά κομμάτια. Άσε που δεν έχει ποιότητα. Μάθε για το rapidshare τι παίζει και μετά πες μας για mp3.

    - Τίμ(ι)ος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Φίλε Τιμ(ι)ε: Απλά... ουδέν σχόλιο.

    Να δανειστώ την απάντηση της Έλλης: "να πας να χεστείς".

    Φιλάκια ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή