Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2008

Σπασμένα φτερά

Έχω αρχίσει να πιστεύω ότι κάθε ανθρώπινο πλάσμα, από την στιγμή της γέννησής του, εφοδιάζεται από τον Δημιουργό του με ένα ζευγάρι φτερά. Τα φτερά αυτά είναι φυτεμένα, όπως τα χέρια, τα πόδια, το κεφάλι… Ίσως δεν είναι πίσω στην πλάτη, αλλά κάπου βαθύτερα. Με την πάροδο των ετών, τα φτερά αυτά μεγαλώνουν, όπως και τα υπόλοιπα μέλη του σώματος. Και μπορούν να γίνουν δυνατά, πελώρια, τεράστια! Καθώς ο χρόνος περνά και συνήθως είναι αμείλικτος, παρουσιάζεται μια σχετική φθορά σε όλο το (φθαρτό) σώμα. Τα χέρια συνεχίζουν να δουλεύουν, τα πόδια κινούν το σώμα, τα μάτια βλέπουν (καμιά φορά με κατάλληλη τεχνητή υποβοήθηση) και τα φτερά συνεχίζουν να κινούνται πάνω κάτω, δεξιά και αριστερά δίνοντας την απαραίτητη ώθηση. Δεν κάνουν ίσως έντονα φλαπ – φλαπ. Όπως ενός τεράστιου βασιλικού αετού στην αρχή της πτήσης του. Τα φτερά όμως αυτά σπρώχνουν την ψυχή να πετάξει μπροστά, ψηλά, να κάνει εφορμήσεις, να φρενάρει απότομα στρίβοντας προς τα δεξιά, να πετάει ανάμεσα από αιχμηρές βουνοκορφές…

Η ζωή που κάνει κάθε άνθρωπος συνδέεται και επηρεάζει και το σώμα και την ψυχή. Και επειδή οι άνθρωποι είναι κοινωνικά όντα και το ταίρι ενός ανθρώπου παίζει μεγάλο ρόλο στην εξέλιξη, υπάρχει ένας εκ των πραγμάτων επηρεασμός του σώματος και της ψυχής μέσα στην κοινή πορεία του ζευγαριού. Πόσο μπορεί άραγε να επηρεάζει ο ένας τα φτερά του άλλου; Πόσο μπορεί να τον βοηθάει να τα ξεδιπλώνει και να απολαμβάνει τις πτήσεις διασχίζοντας τα σύννεφα; Πόσο είναι διατεθειμένος να του τα περιποιείται και να τα προσέχει μην …σπάσουν σε κάποια απότομη κίνηση; Ή σε κάποια απερισκεψία; Ή σε κάποια κακή επιλογή;

Πότε μπορεί ο ένας από τους δύο να αναλαμβάνει την φροντίδα των φτερών του άλλου; Είναι και οι δυο έτοιμοι να τυλίξουν με γάζες τις πληγωμένες φτερούγες του συντρόφου τους; Μήπως εκείνη τη στιγμή πόνου είναι που βγαίνει η κακία που κρύβει ο καθένας μας μέσα του (όπως και το αντίθετο και πολλά άλλα…) σε μορφή εγωισμού, απογοήτευσης ή άλλο τι;

Ίσως να περιμένουμε πολλά από τον άλλο. Ίσως αυτό που είμαστε τελικά να μην έχει καμία σχέση με αυτό που είναι και που μπορεί να δώσει ο άλλος. Ίσως να κυνηγούμε κάτι που ποτέ δεν θα γίνει με το συγκεκριμένο άτομο που είναι δίπλα μας. Πόσο δίπλα μας είναι; Πόσο μπορεί να δώσει; Μέχρι πότε θα δίνουμε χωρίς να παίρνουμε αυτό που η ψυχή μας λαχταρά; Που διψά θανάσιμα να απολαύσει, να γευτεί, να δει, να νοιώσει; Πόσο πολύ φοβόμαστε να πονέσουμε κοιτώντας την αλήθεια πίσω από ένα παραθυράκι που μόνο ένα κομμάτι της μπορούμε να διακρίνουμε; Και καθόμαστε εκεί γιατί ξέρουμε ότι δεν θα δούμε ολόκληρη την εικόνα… Πόσο πολύ κρυβόμαστε από τον πραγματικό, αληθινό, ουσιαστικό και ΕΛΕΥΘΕΡΟ εαυτό μας;

Γιατί φίλοι μου καλοί, τσακίζουμε και πετσοκόβουμε τα φτερά μας; Κοίταξέ τα τι δυνατά, επιβλητικά και πανέμορφα φαίνονται στο φως του πρώτου φωτός που ο ήλιος χαρίζει απλόχερα! Νοιώσε τη δύναμη που σου δίνουν όταν σκίζεις τα σύννεφα πάνω από τα χιονισμένα βουνά, άφησε το Είναι σου να εκτοξεύσει τρισεκατομμύρια φώτα λαχτάρας, ζωής, αγάπης… Ονειρέψου όπως παλιά… Τι όμορφα που ήταν! Ήσουν εσύ, ο άνθρωπος που έδινε, που χάριζε, που μιλούσε πάντα από την ψυχή του, που τα λόγια έδιναν δύναμη και στους άλλους, που ήσουν πάντα επάνω και κατέβαινες μόνο για να τραβήξεις και άλλους μαζί σου. Πόσοι είχαν μαζευτεί εκεί πάνω… Τι παρέα είχες! Χμ…

Πρόσεχε τα ΦΤΕΡΑ σου!!!


15 σχόλια:

  1. Καταπληκτικό κείμενο. Πριν καλά καλά ξεκινήσω να διαβάζω κοίταξα να δω ποιος είναι ο συγγραφέας...
    Με ενδιέφεραν ιδιαίτερα όσα διάβαζα. Είχα την αίσθηση ότι κάτι γνώριμο υπάρχει εδώ. Μα σαν από διαφορετικά μονοπάτια να πέρασες εσύ Αντρίκο.
    Πώς να σου το πω;
    Αν έγραφα με τις ώρες ίσως να τα κατάφερνα.
    Μόνο κάτι.
    Ο μόνος υπεύθυνος για τα φτερά μου είμαι εγώ. Σε αυτό συνίσταται άλλωστε η ελευθερία μου. Κι αν του συντρόφου μου είναι πληγωμένα δεν μπορώ τίποτα εγώ να κάνω. Ίσως μόνο να τον πιάσω από το χέρι και να τον οδηγήσω, Αν θέλει, στο δικό μου ταξίδι.
    Τα φτερά μου δυναμώνουν όχι από τα όνειρα, μα από την αυτογνωσία που σιγά σιγά κατακτώ μέσα στην υπέροχη, γεμάτη εκπλήξεις, γεμάτη χαρά και λύπη, Ζωή.
    Μα θέλει τόλμη, θέλει συνέπεια απέναντι στην Δική μου Αλήθεια.
    Εκεί φυσικά παίζονται και όλες οι συγκρούσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ σωστά! Είμαι 100% μαζί σου.

    Μόνο για το "Μα σαν από διαφορετικά μονοπάτια να πέρασες εσύ Αντρίκο":

    1. Σου επιτρέπω το Αντρίκο αφού με ξέρεις εδώ και 37 χρόνια ;-)

    2. Τα μονοπάτια που λες τα ξέρω μόνο εγώ (συνήθως έτσι παίζει) και πάντα έχω τη δυνατότητα των επιλογών μου, όπως και των συνεπειών μου από αυτές. Το καλό είναι ότι σε όποιο μονοπάτι κινηθείς, πάντοτε έχεις τη δυνατότητα να βγεις ωριμότερος και σοφότερος από πριν. Όπως εγώ ένα πράγμα (sic)!
    Είναι μέσα στη ζωή να λοξοδρομούμε και να παίρνουμε μονοπάτια από λάθος εκτίμηση, κενά δικά μας, βιαστικές επιλογές, κατάλοιπα βιωμάτων και νουθεσιών και το χειρότερο αποφυγή της Δική μας Αλήθειας γιατί θέλουμε να αποφύγουμε τον (πρόσθετο) Πόνο.

    ...

    "Φιλενάδα" και "Συντρόφισσα" καλή σου μέρα! Φιλιά στους ανθρώπους σου... Θα τα πούμε από κοντά με την πρώτη ευκαιρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ένας λατρεμένος μου άνθρωπος είχε γράψει τα εξής:
    "Κυρατσούλες που για να αποδείξουν στην πρώτη τους αποτυχία ή αν θέλετε σε όλες τους τις αποτυχίες , ψάχνουν τον πρώτο καθαρό ή κουρασμένο ή ότι θέλεις και "φτιάχνουν σπίτι".
    Εδώ αρχίζει ο χορός.
    Χώρος ξένος ,παγωμένη η εστία ,ανεβαίνεις την κλίμακα ενώ θέλεις να την πηδήξεις και να φύγεις μακριά από αυτήν την παγωνιά που σε νεκρώνει.
    ΚΙ ΟΜΩΣ ΥΠΟΜΕΝΕΙΣ."Γίνεσαι υπό"
    Ψάχνεις ,αναλύεις ,δοκιμάζεις ,
    ξεφτιλίζεις τον κόπο σου ,τις σκέψεις και τις ιδέες σου στο βωμό της προόδου .ΑΝΘΙΣΤΑΣΑΙ.ΣΤΕΚΕΙΣ ΑΚΟΜΗ ΟΡΘΟΣ.ΟΡΘΟΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΑΔΙΚΟ . ΟΡΘΟΣ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟ ΨΈΜΑ.ΓΟΝΑΤΙΣΤΟς ΣΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΧΑΡΙΖΕΙ ΖΩΗ,ΧΑΡΑ,ΕΥΤΥΧΙΑ.ΣΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗ ΛΕΝΕ ΑΓΑΠΗ."
    Μην το κάνετε αυτό .Ξεδιπλώστε τα φτερά σας και μην αφήνετε κανέναν και για κανένα λόγο να σας τα τσακίζουν . Διότι αυτός ο λατρεμένος άνθρωπος ζούσε όπως ήθελαν οι άλλοι και όχι όπως ήθελε και λαχταρούσε . Θυσίασε τη ζωή του προκειμένου να ζουν αυτοί καλά . Και πιο το αποτέλεσμα ; Κανένας από αυτούς, πλην εμού, δεν κατάλαβε και δεν εκτίμησε τη θυσία του .
    Δεν κατάλαβαν ή δεν ήθελαν να καταλάβουν ;
    Μπα ,έτσι τους βόλευε!!!

    "Αφροξυλάνθη ή Άφρο"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν περίμενα να σοκαριστώ από σχόλιο. Έγινε. Με σόκαρε αυτά που έγραψες ρε συ "Άφρο". Αν πω ότι χτύπησες βαθιά μέσα μου; Πόσο κοντά είναι όλα αυτά που ψάχνουμε μακριά; Πόσο μέσα μας και δεν τα βλέπουμε...

    Ειλικρινά δεν το περίμενα!




    Θα το θυμάμαι πάντα. Με βοήθησες όσο ελάχιστοι με αυτά σου τα λόγια. Ίσως, αυτό το σχόλιο να δικαιολογεί 150% τις ώρες που ξόδεψα για να φτιάξω - γράψω όλα αυτά τα τιποτένια εδώ μέσα.


    ...


    Να 'σαι πάντα καλά φιλενάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χαίρομαι που είμαι αυθεντική και κατάφερα να ζω και να εκφράζομαι όπως ακριβώς είμαι.΄Έχω την αίσθηση ότι οι περισσότεροι άνθρωποι ζουν τη ζωή κάποιου άλλου.Του δήθεν προτύπου που τους σερβίρουν τα κέντρα προπαγάνδας, για να τους εκμεταλλεύονται τελείως .Τις λίγες φορές που πειραματίστηκα το μετάνοιωσα σαν το σκυλί ,αλλά γρήγορα κατάλαβα πώς ένοιωθα όμορφα και δεν το ξαναεπιχείρησα.Έτσι γλύτωσα από πολλά ψυχοφθόρα .
    Η ευθεία είναι ο πιο σύντομος δρόμος προς τον προορισμό και η αλήθεια είναι ευθεία.
    Το ψέμα είναι θηλυκό και γεννάει ψέματα και έτσι μπαίνεις στο λούκι της υποκρισίας και αν σε πιάσουν μπαίνεις στο λούκι της εξάρτησης και του συμβιβασμού.

    "Αφροξυλάνθη ή Άφρο"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σήμερα έχεις σβήσει όλα τα σχόλια από το blog. Αν σταματήσεις να σχολιάζεις, θα σταματήσω να γράφω!

    Σε ευχαριστώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν ξέρω ακόμα αν θέλω ή δεν θέλω να είμαι ελεύθερη.
    Ίσως κάποτε να ήμουν και να μην μου άρεσε..Τι να πώ...
    Μάλλον δεν είμαι ελεύθερη.Άν ήμουν θα ήμουν διαφορετική ίσως και σ άλλο σώμα όχι σ αυτό που μου δόθηκε...
    Μυστήρια η ζωή...Δύσκολες οι επιλογές που έρχονται...
    Άν είμασταν ελεύθεροι δεν θα τα βλέπαμε ως διλλήματα..Αλλά ως μια ακόμα απόφαση..
    Εμένα λοιπόν όλη μ η ζωή είναι γεμάτη διλλήματα και όχι αποφάσεις..Κρίμα και είμαι μόλις 19....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "Δεν ξέρω ακόμα αν θέλω ή δεν θέλω να είμαι ελεύθερη."Θα μου επιτρέψεις να εκφράσω τη δική μου γνώμη στο θέμα:
    η ψυχή κάθε ανθρώπου από τη στιγμή που έρχεται στον κόσμο λαχταρά για δύο απλές παγκόσμιες και βαθιά ανθρώπινες αξίες: αγάπη και ελευθερία.

    Αγαπώ τον εαυτό μου, τον σύντροφό μου, τα παιδιά μου, τους φίλους μου και όλους τους ανθρώπους - συμπορευτές μου στην ζωή. Αγαπώ οτιδήποτε είναι κοντά μου, γύρω μου, μακριά μου. Αγαπώ τα πάντα! Είναι τόσο απλό για αυτό είναι και τόσο υπέροχο και θεϊκό. Αγαπώ και η καρδιά μου γίνεται τεράστια όσο το σύμπαν.

    Θέλω αγαπώντας να δώσω, να μοιράσω, να μοιραστώ, να πάρω, να παίξω στα σύννεφα ταξιδεύοντας με τις υπόλοιπες ψυχές. Έχω ανάγκη να ταξιδεύω και να μαθαίνω, να ακούω και να λέω, να δοκιμάζω και να επιλέγω, να απορρίπτω και να αποφεύγω. Τα φτερά μου είναι αυτά που μου δίνουν αυτή τη δυνατότητα. Να γίνονται τόσο δυνατά ώστε να κινούνται στο σύμπαν. Μου δόθηκαν γιατί τα έχω ανάγκη και ‘πρέπει’ να τα χρησιμοποιήσω.

    Χωρίς αγάπη δεν υπάρχει ελευθερία. Χωρίς ελευθερία δεν υπάρχει αγάπη. Όποιος αγαπά είναι ευλογημένος. Όποιος είναι ελεύθερος είναι τυχερός. Όποιος αγαπά μέσα στην ελευθερία είναι ευτυχισμένος.

    Αυτό όμως δεν είναι και το ζητούμενο τελικά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είναι τόσο δύσκολο να αγαπηθείς απο το να αγαπήσεις...
    Κάθε άνθρωπος σκεύτεται πολύ διαφορετικά μα και τόσο ίδια..
    Όλοι οι άνθρωποι φοβούνται την μοναξιά..Άλλωστε γ αυτό παντρεύονται και κάνουν παιδιά...ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΝΟΥΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ.....Είναι αυτός ο φόβος για την συντροφικότητα και όχι για την ποιότητα αυτής....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χμ... γιατί παντρεύονται! Για πολλούς λόγους...

    Μήπως έχεις πληγωθεί από γονείς; Μήπως έχει συμβεί κάτι που σε κλόνισε όταν ήσουν μικρότερη;

    Για πληγές που στάζουν μου κάνει... Όπως και να ΄χει, να είσαι πάντα καλά και να αναρωτιέσαι συνέχεια γιατί μόνο έτσι οδηγείσαι στη δική σου αλήθεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν έχει να κάνει με γονείς...
    Δεν ξέρω απλά έχω αυτή την εντύπωση...
    Φοβάμαι απλά στην ιδέα της μοναξιάς μα ποτέ δεν θα κάλυπτα αυτό το κενό με ανάξια πράγματα...Αυτό θέλω να πω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. 'Ανάξια πράγματα' ...βαριές λέξεις.

    Ίσως και άπιαστα όνειρα καμιά φορά. Είναι 'extreme' να κυνηγάμε το ιδανικό, το τέλειο, το μαγικό, αλλά ξέρεις κάτι; Πρέπει πρώτα να πονέσεις πολύ. Όταν ο πόνος γίνει τόσο δυνατός και βαθύς, όταν πιάσεις πάτο, όταν δεν βλέπεις φως, τότε είσαι έτοιμη να νοιώσεις πραγματικά.

    Και ίσως να αναθεωρήσεις τα θέλω σου και να επαναπροσιορίσεις με άλλο βλέμα τις επιθυμίες και τους στόχους σου. Τότε θα είσαι στο δρόμο της επιλογής και της ευθύνης που οδηγούν στη δική σου εξέλιξη και βελτίωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ο φόβος είναι ακατάλληλος σύντροφος στη ζωή. Είναι αλήθεια ότι πολλές φορές, άθελά μας, μας συνοδεύει. Το κρίμα είναι να εστιάζεις στον φόβο που βρίσκεται μπροστά σου αντί να κοιτάζεις μακριά.

    Fei Ma

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. αυτον τον ανθροπο γνωρισα αυτον τον ανθροπο αγαπισα και εζισα μαζι του ,εναν χρονο περα απο καθε φαντασια και σκεψη μου και αν μην τι αλο, δοξαζω τον θεο που τον εφερε στη ζωη μου και ενιοσα και εζισα ολα αυτα και πολα περισοτερα απο αυτα που περιγραφει παραπανω με λεξεις ..και αν ακομη δεν ηταν η δεν ειναι γραφτο να ειμαστε μαζι θα ειναι παντα ενα κοματι ανεξιτιλο ,μες το μιαλο μου την καρδια και την ψυχη μου ευγνομονοντας τον για ολα αυτα που μου εμαθε, για ολα αυτα που ζισαμε μα πανω απο ολα για το δικο μου ανιγμα φτερων ,που ισος ηταν η αιτια για το παροδικο τραυματισμο ελπιζω των δικων του φτερων ..που μπορει μεσα του να μην το πυστυει η να μην θελει να το πυστεψει, αλλα για την αγαπη του θα μπορουσα να γιατρεψω την πλιγη και μαζι με τα αδηναμα αμαθιτα ακομα να πετουν φτερα μου να γινω οχι η πλιγη πια ..αλλα η κινιτιριος δυναμη να πεταξουμε μαζι σε καινουργιους ουρανους οπος χαρακτιριστικα λεει γνωριζοντας και μαθενοντας χιλιαδες καινουργια πραγματα ..αν παλι πυστευει οτι τα δικα μου αδιναμα φτερα θα τον κρατισουν πισω τοτε του ευχομαι ολοψυχα να πεταξει στους πιο καταγαλανους ουρανους γιατι του αξιζει.......................συγχορεστε μου τα ορθογραφικα λαθοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή