Τετάρτη 13 Αυγούστου 2008

Σχέση

Το παραπάνω σχήμα το "ξεσήκωσα" από ιστοσελίδα γνωστού γιατρού. Εντάξει Έλλη (!), το επανασχεδίασα στο Word, Print Screen, επικόλληση στο γηραιό Fireworks, μείωση ανάλυσης, transparent background, αποθήκευση σε μορφή GIF...

Προσέξτε λιγάκι τα εξής:

  • Το ΕΓΩ και το ΕΣΥ είναι ανεξάρτητα κυκλάκια, δεν μπαίνει το ένα μέσα στο άλλο, δεν υπάρχει επικάλυψη
  • Η ΣΧΕΣΗ είναι ένα μεγαλύτερος κύκλος στον οποίο εντάσσονται τα δύο ΕΓΩ και ΕΣΥ
  • Η ΣΧΕΣΗ περιφρουρείται, ασφαλίζεται, διαφυλάσσεται από 5 φέτες, διαφορετικού μεγέθους και σημασίας. Διαχωρίστε την ψυχική επαφή (μεγάλη φέτα) με την επικοινωνία (μικρότερη φέτα). Μπορεί να επικοινωνούμε για καθημερινά θέματα, προβλήματα συνήθη και φυσιολογικά, αλλά η ψυχική επαφή αντιστοιχεί σε βαθύτερη, ουσιαστικότερη, βαθιά συνειδητοποιημένη διαδικασία.
  • Πώς μπορεί να κλονιστεί η σχέση; Αν μια φέτα δεν υπάρχει ή ακόμη κι όταν αρχίζει να «μπάζει νερά».
  • Πώς μπορεί να κρατηθεί μια σχέση; Αν όλες οι φέτες υπάρχουν, είναι σε αυτές τις διαστάσεις και φυσικά δουλεύονται και από τα δύο ΕΓΩ και ΕΣΥ.

Αυτά λέω εγώ, μεταφράζοντας κατά την ταπεινή μου άποψη την παραπάνω εικόνα, που επαναλαμβάνω δεν είναι δική μου και δεν μου την ανέλυσε κανένας. Μόνο δικές μου επεξηγήσεις και σχόλια, που μπορεί κάλλιστα να είναι και εσφαλμένες.

Σας παραθέτω και μερικές, σκόρπιες σκέψεις μου, περιμένοντας τα σχόλιά σας:

Έκανες μια σχέση στην οποία θέλεις να "επενδύσεις". Αισθάνεσαι ότι αυτός ή αυτή είναι το άτομο που θα σε κάνει ευτυχισμένο ή ευτυχισμένη. Ναι. Είμαι μαζί σου. Είναι πολύ όμορφο. Ίσως όμως να είναι και πολύ ρομαντικό ταυτόχρονα. Θέλεις να κρατήσεις τη σχέση αυτή ζωντανή, ενδιαφέρουσα, γεμάτη εκπλήξεις και αγάπη; Τότε χρειάζεται να το δουλεύεις. Μην αφήνεις τις μέρες να κυλάνε μόνες τους. Δεν ξέρουν που πάνε. Δεν διψούν αυτές όπως διψά η ψυχή σου όταν έχεις τον άνθρωπό σου κοντά σου. Δούλευε το. Προσπάθησε για το καλύτερο κάθε μέρα. Αξίζει, αφού εσύ και ο άλλος άνθρωπος είστε μαζί. Μπορείτε να είστε ελεύθεροι τόσο πολύ, αλλά και τόσο δεμένοι. Δεμένοι με την ελευθερία σας. Ελεύθεροι στο δέσιμό σας. Γίνεται αυτό. Αρκεί να υπάρχει αγάπη. Μπόλικη από αυτή. Χρειάζεται για τα καθημερινά προβλήματα, αλλά και για τις εσωτερικές αναζητήσεις του ανθρώπου. Κάποιος είπε ότι είμαστε γεννημένοι για την αγάπη. Born to love. 3 λέξεις. Όλη μας η ζωή. Αγάπη για τα πάντα. Άκου την άλλη φορά που θα βάλεις το κλειδί στην πόρτα τον ήχο που βγάζει όταν το στρίβεις προς τα αριστερά. Μια απλή κίνηση και όμως έτσι μπαίνεις στον χώρο που αγαπάς και αισθάνεσαι σιγουριά, ασφάλεια, αγάπη. Είναι τόσο απλό και καθημερινό. Τόσο όμως σημαντικό. Άκου τον ήχο. Σεβάσου αυτή την απλή διαδικασία. Μπορεί να μην ισχύει για πάντα. Τώρα όμως είναι εδώ. Και είναι δικός σου, ολόδικός σου, αυτός ο ήχος. Μην τον ξεχνάς. Αξίζει να δουλεύεις για αυτόν τον ήχο. Εσύ μόνο ξέρεις το γιατί.

10 σχόλια:

  1. Ανδρέα μου μπράβο για την συνεχή ανανέωση του blog, θεματικά και "σχεδιαστικά".
    Όσο για την ανάλυση της εικόνας συμφωνώ απόλυτα.
    Αν θέλεις την δική μου μαρτυρία νομίζω ότι έχω όλες τις φέτες εκτός απο μία (εσύ φυσικά ξέρεις ποια).
    Η τοποθέτησή της θα είναι δύσκολη μιας και είναι μεγάλη, αλλά αν δεν χαλάσει τις υπόλοιπες νομίζω ότι εγώ και ο Νίκος θα έχουμε επιτύχει την τέλεια σχέση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Αν θέλεις την δική μου μαρτυρία νομίζω ότι έχω όλες τις φέτες εκτός απο μία (εσύ φυσικά ξέρεις ποια)"

    Αν κρίνω από τη χθεσινοβραδυνή συζήτηση ή καλύτερα από τα υπονοούμενα που συνέχεια έλεγες, θα ορκιζόμουν ότι είναι αυτή με τα τρία γράμματα... ;-))
    Επειδή όμως σε ξέρω καλύτερα από μια βραδιά στο Λεβ.. ε... στην Ατλαντίδα καταλαβαίνω για ποια αναφέρεσαι.

    "...μιας και είναι μεγάλη,..."

    εγώ έχω τρομάξει ήδη! ;-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ Ανδρέα μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι δεν πρόκειται για την φέτα με τα "3 γράμματα", και σας το λέω αυτό μετά από ένα ακόμα υπέροχο βράδυ ;)
    Θα ήθελα επίσης να σας υπενθυμίσω ότι το μυαλό σας είναι ένας υπόνομος! >:/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγώ εννούσα τη φέτα Γ.Ο.Π. ...
    Τι εννοείς δεν μπορώ να καταλάβω! Μα την Π***** είστε διαστρεμμένοι όλοι σας. ;-))

    Τώρα, για το "κάτω του νόμου" που λες μπορώ απλά να υποθέσω ότι αναφέρεσαι στη σελίδα http://tiny.cc/Noewe στην οποία αναλύεται διεξοδικά το όλο θέμα. Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!

    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγώ παίδες, δεν ξέρω απ’ αυτά.
    Ωραίο μου φαίνεται το σχήμα, ωραία χρωματάκια, αλλά ο ντόκτορ δε μας είπε τι είναι αυτή η ψυχική επαφή και τι η συντροφικότητα...
    Δε μας λέει επίσης ο φίλος μου ο Αντρέας, απο που είναι ο γιατρός γιατί αν είναι απ’ τη δράμα, έχει καλώς, πες όμως ότι είναι από το Ιράν (λέμε τώρα)..
    Άντε να το ερμηνεύσω / σχολιάσω τώρα εγώ αυτό.. Δεν έχω λόγια..
    Δε μας βάζεις καλύτερα όλους Αντρέα να ζωγραφίσει ο καθείς τη σχέση του, να φτιάξεις εσύ μετά μια μεγάλη ζωγραφιά να μας βάλεις όλους μέσα κ να φτιάξουμε την άποψη του μπλόγκ???

    -Νούλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μάλιστα. Ιρακινός γιατρός. ΟΚ. Στην φώτο http://tiny.cc/pyVng είναι ο εν λόγω γιατρός στα αριστερά.
    Θα του στείλω ένα μέιλ του στυλ "αχεχλά μπαλαλούκ αστρινέμ χαβάλικ ντοκτορέλ" και μόλις πάρω απάντηση θα σας ενημερώσω.

    ---

    "Σοβαρά" τώρα: όπως είπα και στο ΥΜ στη Νούλη, στο συγκεκριμένο μπλογκ δεν δίνω(ουμε) απαντήσεις. Τουλάχιστον όχι πάντα. Ίσως να είναι ένα έναυσμα για περαιτέρω αναζητήσεις (διαβάστε και κανένα βιβλίο), ίσως ένα χαμένο δίλεπτο για ένα αδιάφορο θέμα. Πάντως, η διαδικασία της "συζήτησης" μπορεί να βοηθήσει στο να εξαχθούν σημαντικά συμπεράσματα.
    Για το εν λόγω σχήμα - διάγραμμα - φέτες, η αλήθεια είναι, (αν και το έψαξα λιγάκι) ότι δεν βρήκα κάτι που να αναλύει αυτά που εγώ υπέθεσα. Μπορεί και να δημοσιεύεται είτε για λόγους πελατειακούς είτε γιατί δεν είναι σωστό να αναλυθεί ξερά σε μια ιστοσελίδα.

    “Δε μας βάζεις καλύτερα όλους Αντρέα να ζωγραφίσει ο καθείς τη σχέση του, να φτιάξεις εσύ μετά μια μεγάλη ζωγραφιά να μας βάλεις όλους μέσα κ να φτιάξουμε την άποψη του μπλoγκ?”

    Ενδιαφέρον, αλλά από τεχνικής άποψης κομμάτι δύσκολο το κόβω. Αν έχει κάποιος κάποια ιδέα ας την πει…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Να προσθέσω ότι αυτές τις μέρες, λόγω αδειών, λείπουν μερικά άτομα από την παρέα μας εδώ πέρα. Όταν με το καλό επιστρέψουν θα μπορέσουν να συμβάλλουν (γιατί ...ξέρουν) πιο ουσιαστικά σε τέτοιου είδους αναλύσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "Μην αφήνεις τις μέρες να κυλάνε μόνες τους. Δεν ξέρουν που πάνε"...
    είναι τραγικό να φτάσει μία μέρα και να συνηδειτοποιήσεις ότι για πολλά χρόνια έχεις αφήσει τις μέρες σου... να κυλάνε....
    ... να σε προσπερνάνε και εσύ απλά να είσαι θεατής... στη ζωή ... που κανονικά είναι μόνο δική σου....
    Μόνο δική σου ... ακούς;
    αν το καταλάβουμε αυτό, θα είναι καλύτερα, πρώτα για τον εαυτό μας και μετά για τους υπόλοιπους...
    γιατίς αν δεν είμαστε ευτυχισμένοι... δε μπορούμε να κάνουμε και τους γύρω μας...
    Δε μπορούμε να τους δώσουμε πράγματα....
    και το ζητούμενο στη ζωή είναι αυτό... Να δίνεις και να παίρνεις αγάπη.... να παίρνεις όμως... να μη χαρίζεσαι σε κανέναν... με τις όποιες συνέπειες...
    Γι΄αυτό φίλε μου άντριους μην αφήσεις καμμία μέρα ακόμη από τη ζωή σου απλά να σε προσπεράσει...
    Δεν αξίζει σε κανέναν από εμάς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έχω μία υποψία για το ποιος είναι ο τελευταίος ανώνυμος ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μμμμ... το μυαλό μου έχει λοκάρει σε ένα άτομο. Πρέπει να μάθω ποιός ή ποιά το έγραψε, αν τα εννοούσε ή απλά έκανε πλάκα και τελικά γιατί τα λέει όλα αυτά...

    Συμπέρασμα: δεν πρόκειται να μπω στη διαδικασία αυτή - απλά κρατώ αυτά που θέλω να κρατήσω για μένα. Οποιαδήποτε άλλη πληροφορία τη θεωρώ απλά περιττή. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή