Πέμπτη 12 Μαρτίου 2009

Σήμερα...

Σήμερα θα δω πίσω από τα φαινόμενα.

Αν βλέπεις μόνο τις κινήσεις, θα κρίνεις και θα κριτικάρεις συχνά. Γι' αυτό μάθε να βλέπεις τα κίνητρα, τις προθέσεις. Έτσι μπορείς να καταλάβεις και να αποδεχτείς τους άλλους. Αν δεν τους αποδεχτείς, δεν μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί τους ουσιαστικά.

Αν βλέπεις μόνο τη σκληρότητα και την επιθετικότητα των άλλων, θα γίνεις αμυντικός και επιθετικός γιατί θα θέλεις να προστατευτείς. Αν δεις όμως πίσω από τη βία τον κρυμμένο φόβο, θα συμπονέσεις. Αν δεις την ανασφάλεια του άλλου, την ανάγκη για αποδοχή και αγάπη, θα μπορέσεις να καταλάβεις, ίσως και να βοηθήσεις.


Σήμερα δεν θα παρασυρθώ από τα φαινόμενα. Σήμερα θα κοιτάξω πιο βαθιά, κάτω από την επιφάνεια. Θα δω τις ανάγκες του άλλου και θα ανταποκριθώ θετικά. Γιατί τελικά διαπιστώνω ότι οι ανάγκες όλων μας, αν και δεν είναι ταυτόσημες, είναι παρόμοιες. Ο φόβος του άλλου είναι και δικός μου. Οι ανησυχίες του είναι και δικές μου. Ο πόνος του είναι και δικός μου πόνος. Όλοι βρισκόμαστε στην ίδια βάρκα.

Σήμερα θα καταλάβω τον άλλο γιατί είμαι πρόθυμος να γνωρίσω τον εαυτό μου. Σήμερα θα πάψω να κρύβομαι πίσω από τις αντιδράσεις και τις δικαιολογίες μου.

Έχεις δει ποτέ την αγάπη; Έχεις δει ποτέ το σεβασμό; Έχεις δει ποτέ την υπομονή; Αν και είναι αόρατες, όλες αυτές οι ενέργειες υλοποιούνται στο πρόσωπο και στη συμπεριφορά μας.

Σήμερα θα δω το αόρατο και θα το ενισχύσω. Γιατί τελικά, το αόρατο είναι αυτό που καθορίζει την ποιότητα του ορατού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου